In Nijmegen zijn recent een hoop 0800-telefoonnummers toegevoegd, met de +31 prefix, zonder voorloopnul te verwijderen.
Als ik even Google krijg ik bijna altijd terug dat 0800 vanuit het buitenland überhaupt niet werkt. Maar wellicht geldt dit alleen voor de 8-cijferige versie, en niet voor de 11-cijferige versie? Of misschien werkt het met +31 zolang je binnen Nederland bent? In ieder geval ziet het er vreemd uit dat de voorloopnul er nog staat.
Ik ben er zelf niet zo mee bekend, maar het leek me verstandig het wel even na te vragen indien iemand het hier weet. (Ik ga liever niet zomaar het telefoonnummer bellen met allerlei voorzetsels om te kijken wat wel/niet werkt )
Weet iemand of de 11-cijferige 0800 nummers met +31 geldig zijn? (En indien ja, is het dan +31800 zoals gebruikelijk - dus voorloopnul verwijderen - of +310800, zoals nu getagd is)?
p.s. besproken met de mapper @jxpsert maar hij weet het ook niet zeker Changeset: 141132737 | OpenStreetMap
16 posts - 5 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/0800-nummers-en-31/104328