Bewegwijzering, destination=* tagging, forward backward, de hele weg?

Ik zat wat te kijken naar destination tagging en forward/backward, zo ook destination:lanes.

Where to use?

Use destination=* together with highway=* on pieces of highway after the position of the signpost or ground writing. For details, see also the examples.

Ik maak hieruit op, bij het bewegwijzerbord een klein stuk.
Nu zie ik ook voor de kruising tagging staan. Terwijl er even later lanes zijn.
Zo ook over hele wegen.

Gewoonlijk tag ik alleen dat uitgaande stuk veelal naast de vluchtheuvel, een klein stuk.

Willekeurige screenshots.
afbeelding

Op inkomende wegen destination:lanes data.
(zwart lanes aantal, oranje lanes:backward, groen lanes:forward)

en zo loopt het oostelijk door tot de splitsing voor de volgende kruising. Na de splitsing, dat stuk staat helemaal geen destination tagging op de lanes terwijl er 3 lanes zijn.

Maar ervoor staat een vooraankondiging.
Op die plek destination aangeven?
Hier knippen?

Net voor de kruising

Bij de kruising

Wat is meer leidend? Bij de kruising of ervoor, om als eerste te taggen, of ook destination ervoor weg te laten.
Wat zal het verschil wezen voor routering, daarvoor zal deze tagging het meest worden gebruikt.

Hoe doen jullie het?
Mag je data verwijderen (knip voor een klein stuk) als het over de gehele weg staat. Ook voorbij andere kruisingen, wegens door lopende wegen. (zie dat lange kronkel fietspad eerste plaatje).

wegwijzerkaart
data van

2 posts - 2 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/bewegwijzering-destination-tagging-forward-backward-de-hele-weg/102633