Bus ZTM Warszawa

Ostatnio poprawiam przystanki autobusowe transportu miejskiego w Warszawie. Używam schematu, który wydaje mi się optymalny:

  1. Na drodze(węzeł) miejsce zatrzymania z rolą w relacji - stop, stop_entry_only, stop_exit_only:
    bus=yes
    name=*
    network=ZTM Warszawa
    public_transport=stop_position
    ref=*
  2. Przystanek (węzeł) - miejsce oczekiwania z rolą w relacji - platform, platform_entry_only, platform_exit_only:
    highway=bus-stop
    name=*
    network=ZTM Warszawa
    public_transport=platform
    ref=*
  • wszystkie udogodnienia
  1. Peron (linia) krawędź, przy której zatrzymuje się bus, bez żadnej relacji:
    highway=platform
    public_transport=platform
    tactile_paving=yes/no
    Ten element traktuję jako infrastrukturę drogową mogącą istnieć nawet gdy żadna linia go nie obsługuje i może oznaczać, że jest tam fragment jezdni pomalowany zygzakiem, krawędź chodnika z tactile_paving lub zakaz zatrzymywania (bodajże 15 metrów) związany ze znakiem “przystanek autobusowy”. Łączę go na końcach z przebiegającą obok ścieżką pieszą za pomocą highway=footway, fooway=access_aisle.
    Jakie są wasze opinie w tym temacie? Ten schemat zastosowałem np. na ulicy Grzybowskiej w Warszawie.

9 posts - 4 participants

Read full topic


Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/bus-ztm-warszawa/5105