C9 borden en toegangsbeperkingen voor brommobielen

Hallo,

Ik ben een complete beginner. Ik probeer navigatie voor brommobielen te implementeren. Ik had enig succes door de routing in OsmAnd aan te passen om naast autosnelwegen autowegen uit te sluiten (zie mijn bericht op Reddit). De echte strijd is met C9 borden.

Rondkijken in OpenStreetMap (online en via JOSM) en zijn bronnen (wiki, forums) blijkt dat brommobielen worden genegeerd: het voertuig “microcar” wordt voorgesteld maar ongebruikt, de verkeersbeperkingen zijn ongemarkeerd en ik kon geen initiatieven vinden om dit te veranderen.

Als tijdelijke oplossing heb ik geprobeerd wegen te vermijden die verboden zijn voor landbouwvoertuigen, maar mijn indruk is dat die ook niet volledig zijn getagd.

Hoe kunnen we de beperkingen van het C9-teken toevoegen? Kunnen we de beschikbare realtime data van het NDW gebruiken? Hoe kan ik als totale noob hiermee aan de slag?

19 posts - 11 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/c9-borden-en-toegangsbeperkingen-voor-brommobielen/101895