Afgeleid van het topic gezien de bredere discussie: User NastassiaKalesnikava:
Reactie van @multimodaal:
Wel zit achter die laatste hashtag de eigenlijke vraag die hier speelt, die we niet in de schoenen van een enkele user moeten schuiven:
- Hoe gaan we om in OSM met het verwerken van notes van derden, hoe hoog ligt de drempel qua bewijslast om iets wel / niet in te voeren ?
In dit geval betrof het organized editing door Mapbox, zoals beschreven op onze wiki in Mapbox - OpenStreetMap Wiki
(waar de genoemde user ook is genoemd in de lijst met bijdragers)
Maar die vraag speelt net zo goed bij het verwerken van (soms ook anonieme) OSM-notes zonder veel bronomschrijvingen door Nederlandse OSM-vrijwilligers
Van mij mag de lat best hoog liggen als je een note van een ander verwerkt. Dat heb ik bij deze changeset ook aangegeven richting een andere Mapbox-editor : Changeset: 123050692 | OpenStreetMap
En datzelfde geldt voor OSM-notes, een bron en liefst foto zijn erg gewenst, en zeker als de note anoniem is en je niet weet in hoeverre iemand eerder terechte notes opgaf (de bijdrager van Mapbox in de changeset uit de startpost had daar tenminste wel een beeld van).
En de vraag onder welke voorwaarden je een externe note wel/niet verwerkt lijkt me een prima discussie om te voeren, maar niet op de manier waarop dit draadje is gestart en is betiteld.
5 posts - 4 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/discussie-over-het-oplossen-van-externe-notes-en-de-eisen-hieraan/8320