Diverse vragen - mapping in Edam

Ten eerste: ik ken geen Nederlands, dus ik heb deepl gebruikt. Ik hoop dat je het toch kunt lezen en begrijpen. Ik ben ook blij met antwoorden in het Duits, maar de vertaalknop doet ook zijn werk.

Hallo,

ik ben momenteel op vakantie in Edam. Gisteravond ben ik een stukje gaan wandelen en er vielen me een paar dingen op. Voordat ik grote veranderingen aanbreng, behalve positiecorrecties, vraag ik het liever aan mijn Nederlandse collega’s:

1. Er zijn veel highway=unclassified in het midden van Edam. Als ik het goed begrijp, zouden dit normale highway=residential zijn. Of is er een reden dat ongeclassificeerd juist is?

2. Veel bruggen in Edam hebben een naam. Deze heet Jansbrug. In OSM staat de naam van de straat aan weerszijden van het kanaal. Ik heb geen naamplaatje gezien voor de weg over de brug.
    Heeft deze korte weg zonder bord überhaupt een naam? Zo ja, zou de naam dan niet Jansstraat moeten zijn? Of is de naam van deze weg hetzelfde als de naam van de brug?
    Hoe breng je meestal de naam van de brug in kaart?

highway=*
name=wegnaam
bridge:name=brugnaam

of afzonderlijk:

manmade=bridge
name=brugnaam
  1. deze weg over de brug is erg smal, misschien 1,5 m. Er staat geen bord ter plaatse, geen verkeersbord. In OSM zou het highway=cycleway moeten zijn. In Duitsland zou ik dit in kaart brengen als:
highway=path
foot=designated
bicycle=yes
width=1.5

en hetzelfde probleem met de brugnaam

1. Ik zie een soortgelijk probleem met de Pereboomsteg. Volgens de OSM-gegevens is dit een highway=residential. Er kunnen echter geen auto’s rijden omdat er vaste cyclebarrier zijn aan beide uiteinden. Is het beter om een higway=footway of een highway=path te hebben?

2. Een heel smal pad leidt over de poort van de zeesluis. Aan de noordkant is een kleine poort die net zo smal is, maar ik heb niet gecontroleerd of hij op slot zit. In de OSM-gegevens staat dat hier een wandelpad loopt, maar ik heb geen wegwijzers gezien - klopt dat? (maar ik kan het ter plekke nog eens controleren). De paden naast de sluis zijn allemaal afgesloten met hekjes en poorten: access=private?
    Ik weet ook niet of een brug goed is voor een sluisdeur.

Bedankt voor jullie meningen en advies.

Mammi

4 posts - 2 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/diverse-vragen-mapping-in-edam/102506