Dugnad: Løse gamle merknader/notes

Hei. I allheimen kom jeg over dette kjekke verktøyet for å se en liste over de eldste merknadene i et land.

Da jeg fant den var det to merknader som var eldre enn 9 år og fem som var eldre enn 8 år gamle. Jeg klarte å løse alle utenom én. Jeg begynte også å løse en del flere, men en del sliter jeg også med.

Den eldste merknaden i Norge er nå over 8 år gammel. I tillegg er det én som står som “nesten 8 år gammel”, to som er 7 år gamle og fem som er nesten 7 år gamle.

Kan vi klare å gå gjennom og løse alle disse 9 merknadene? Og hvor langt kan vi klare i å løse gamle notater?

Tenk om vi hadde klart å få til at ingen merknader i Norge er mer enn 5 år gamle? Det virker overkommelig, hvis vi er flere som blir med på dugnad! :slight_smile:

Hva sier dere? Gå hit og velg Norway, så får du opp lista.

PS: For å sjekke merknader må jeg ofte bruke Streetview i Google Maps. Det er tidkrevende og tungvindt å finne fram til samme sted der, men også i allheimen fant jeg bookmarkleten MapSwap som lar deg trykke på den og velge et annet av mange forskjellige kart, og så bli sendt direkte til det samme stedet i det kartet. Nyttig.

3 posts - 2 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/dugnad-lose-gamle-merknader-notes/108624