Foot/bicycle=? op 80 km/u wegen

Wat taggen we voor voetgangers, fietsers (en snor-/bromfietsers) op de ‘grotere’ wegen (niet autowegen) buiten de bebouwde kom, meestal 80 km/u voorrangsweg, waar verder geen verkeersborden staan?

Op het oude forum al eens een discussie over geweest: foot=no op provinciale weg? / users: Netherlands / OpenStreetMap Forum

Vaak is er wel ergens verderop een parallelweg en zijn er weinig tot geen bestemmingen langs de weg. Maar vaak is het wel een vrij rechte weg, die daardoor sneller is/lijkt op de kaart dan een andere weg voor fietsers/voetgangers. foot/bicycle=no vind ik niet toepasselijk als het niet expliciet verboden is en =use_sidepath kan wat mij betreft alleen als er direct naast een pad ligt wat gebruikt dient te worden. Echter helemaal niks taggen vind ik toch ook wat raar, want je wil eigenlijk voorkomen dat routers fietsers/voetgangers daarover gaan sturen. Daarom zou ik eigenlijk iets willen taggen van bicycle=wouldn't_advise_it_but_not_forbidden :wink:
Er is geloof ik ook =discouraged, maar volgens de wiki gaat het alleen om wegen waar aangegeven staat dat het afgeraden wordt (met een bordje bijvoorbeeld).

Dus wat vinden jullie hier geschikt? Of moeten we dit aan de routeerder overlaten die zelf moet bedenken dat een paar honderd meter extra fietsen het waard is om een 80 km/u weg te vermijden?

13 posts - 7 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/foot-bicycle-op-80-km-u-wegen/5470