Hei OSM Norge
På vegne av Buskerudbyen, etter avtale med Bane NOR SF, foreslår jeg å importere Bane NOR sin offisielle liste over de 41 sykkelhotellene som de driver.
Dokumentasjon
Dette er wiki-siden: Import/Catalogue/Bane NOR bicycle hotels, Norway import - OpenStreetMap Wiki
Dataene kan lastes ned her: Proton Drive
Her er .osm-filen jeg har laget av dataene: Proton Drive
Lisens
Jeg har sjekket at dataene er kompatible med ODbL.
De er distribuert under NLOD 2.0, og vi har fått tilatelse via mail.
I korte trekk
- Det er snakk om 41 sykkelhoteller eid og driftet av Bane NOR SF i forbindelse med togstasjoner.
- Vår tilknytting til dataene er at vi jobber med å få det offentlige til å bruke OSM for å gjøre det lettere å velge sykkelen i hverdagen
- Datasettet inneholder en del info om hvert hotell, slik som hvorvidt det har sykkelpumpe, osv. Se wikisiden for full info.
- .osm-filen er på 37 kB
- Vi vil importere med hjelp av JOSM
- Vi vil bruke Conflation pluginen til JOSM for å gjøre conflation. For å sikre at vi fanger opp alle eksisterende sykkelhoteller vil vi bruke et Overpass-søk. Foreløpig ser søket slik ut: amenity=bicycle_parking and bicycle_parking=shed and operator=“Bane NOR SF” – Jeg kan ikke garantere at det fanger opp alle, så forslag til forbedringer mottas med takk! Om det er umulig å bli sikker på om et søk fanger opp alle, så vil jeg sjekke manuelt at vi har med alle før jeg starter importen.
Alle andre innspill mottas med takk!
I utangspunktet skal man lage tre forum-poster i forbindelse med import: Denne før vi gjør noe hvor vi spør om det er interesse for dette i lokalmiljøet, en til når vi har fått velsignelse til å gjøre det og har begynt å lage dataene, og en siste hvor vi viser fram dataene og gir 14 dagers frist til å komme med innspill og innvendinger. Det er slik jeg har forstått import-sida på wikien.
Men med tanke på at dette er en såpass liten import, og at vi egentlig er seint ute, så håper jeg at det er mulig å få deres velsignelse til å bare poste denne ene forumposten og starte importen allerede på søndag eller tidlig neste uke. Hvis det blir altfor kjapt, så forstår jeg det veldig godt. Men gi beskjed hva dere tenker! Jeg vil uansett også sifra via import-mailinglisten før jeg starter.
Dette er min første import, alle tips og triks mottas med takk!
6 posts - 5 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/forslag-til-import-av-bane-nor-sine-sykkelhotell/102591