Geneste multipolygons

Ik dacht alles te snappen van MPs maar nou twijfel ik toch weer… want:

Het is toch zo dat je een MP als inner van een grotere MP kan hebben? Dan is de outer van de binnenste MP tegelijk de inner van de buitenste MP. Dacht ik.

Dus ik had net een akker, daarin ligt een stukje bos, dus ik maak er met polygoncutout (met het bosje geselekteerd, control-shift-3) een MP van. Het bos is de inner, en de outer is de omtrek van de akker, ongetagd, want de landuse=farmland staat op de MP-relatie.

Nu blijkt er een vijver in het bosje te liggen. Dus ik teken het water middenin het bosje, tag het als natural=water, en met de vijver geselekteerd doe ik weer polygoncutout.

En nu gebeurt het onverwachte: Er zijn inderdaad twee MP’s, zoals verwacht. Maar de omtrek van het bosje is verdubbeld. De ene is de ongetagde outer van de MP van het bosje, de andere is een ongetagde inner van de MP van de akker.

En dat, dacht ik, is niet hoe een geneste MP zou moeten zijn! Elke ring hoort dacht ik maar 1 keer voor te komen.

Toch?

14 posts - 5 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/geneste-multipolygons/110474