Grasrand in park

Ik ben in een groot park aan het mappen, veel bos waar paden doorheen lopen.
Langs de fietspaden ligt een grasstrook tot onder de bomen. Vanuit de lucht kan je het fietspad goed zien, dus map ik het fietspad als onderbreking in het bos. Maar de grasstrook zie je bijna niet, want grote bladerkronen en ook losse bomen die in het gras staan, los van het bos. Voor de brede wandelpaden en wegen geldt trouwens hetzelfde.
Nou is het een hele klus om overal dat gras apart te mappen (en je kan ook niet precies de grens aangeven), en omdat het een park is, is op de meeste kaarten wat je níet mapt, grasgroen.

Vinden jullie het aanvaardbaar om in dit geval zo’n grasstrook niet apart te mappen, maar te zeggen: een park is gras tenzij anders aangegeven, dus wat ik niet map is gras? Of is dit niet-mappen voor de renderer en daarom fout?

Hier een plaatje om het duidelijk te maken:

Links loopt het bos tot vrijwel op het fietspad, rechts zie je tussen de bladerkronen door dat er echt een grasstrook is, niet alleen maar een bermrandje.

4 posts - 2 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/grasrand-in-park/107617