GTFS za Niš, Kragujevac, Suboticu i Užice

Pozdrav svima,
Na data.gov.rs se već neko vreme nalaze GTFS podaci za Niš, Kragujevac, Suboticu i Užice (podaci za javni prevoz). Uspeo sam da dodam i ova četiri grada na PTNA platformu, pa će sad gledanje ruta i traženje grešaka biti lakše. Ako želite da “radite” na nekoj od linija, ne bi bilo loše da se javite ovde.

  • Da biste videli sve GTFS unose za Srbiju u PTNA platformi, idite ovde.
  • Da biste videli kako te linije izgledaju u OSM-u, idite ovde (ako neka linija fali, moguće je da je PTNA platforma nije prepoznala, pa treba srediti tagove)

Pored ovoga, napravio sam na wikiju uputstva kako treba tagovati javni prevoz u ova četiri grada, pa ako neko ima nešto da kaže, doda, naročito ljudi iz ovih gradova, ovo treba da bude tema za to. Uglavnom sam pravio 4 wiki strane - jedna za sâm grad, jedna za prevoz (gde treba da upisujemo pravila tagovanja i kako ko koju liniju sređuje i analizira, po ugledu na beogradski wiki), jedna za analizu (iskreno, ne znam šta će nam) i poslednju autogenerisanu od strane PTNA platforme. Evo ovde sve:

Za sad je najbitnije da pogledate tagovanja i kako vam se čini i da li sam nešto prevideo, nešto može bolje… Posle bih prilagodio sopstveni program koji sam pisao za Beograd da radi i za ova četiri grada, pa da vidimo šta treba da usaglasimo.

Evo za početak dva pitanja:

  1. Ime linije (“name” tag) treba da bude u obliku ": => " po zvaničnoj PTv2 specifikaciji tagovanja. Međutim, imamo situacija za autobuse koji idu po selima gde poslednja stanica nije ista kao ime u GTFS-u. Evo konkretan primer, linija 5 u Kragujevcu. Ako bismo se držali specifikacije, ime bi trebalo da bude “5: Окретница Базени => Порта”, a ime u GTFS-u (kad se gleda ovde) je približnije nečemu “5: Виногради => Мале Пчелице” (što bi bilo prigradski delovi koje linija spaja). U Beogradu smo se držali imena prve i poslednje stanice uvek. Sa jedne strane, pravilno je da bude ime poslednje stanice, ali može biti neintuitivno kada neko gleda kartu. Pitao sam na HR kanalu i braća tu idu “po osećaju”, što je dobro ako imamo nekog lokalca, a loše za softver.
  2. Za razliku od Beograda gde su sve linije imale isti “shape” i iste stanice, ovde ima dosta varijacija u nekim linijama. Npr. pogledajte liniju 1 u Kragujevcu. Ima 4 načina kako ide od Kormana (Botunja) do Goločela (Dragobraće). Da li u ovim slučajevima ucrtati samo jednu (najčešću) liniju, što bi u ovom slučaju bila “1_4_work_day_b_T01”? Ili najdužu da obuhvata sve moguće stanice? Ove ostale 3 su varijacije na temu (ili kreću ranije iz Botunja ili produžavaju do Goločela). Ili njih ucrtati kao posebne 3 linije sa istim/različitim imenom (pa da master route relacija ima 8 članova)? OSM nije zgodan za ovakva modelovanja, pa zato pitam. Komšije imaju ovakve slučajeve, ali vidim da su uzimale za relacije one najčešće linije

5 posts - 2 participants

Read full topic


Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/gtfs-za-nis-kragujevac-suboticu-i-uzice/4662