Hoe C12 + "uitgezonderd ontheffingshouders" te taggen?

Ik kwam recent deze borden tegen:

Excuus voor de vaagheid, ik heb al fietsend gefotografeerd. Het is een C12 bord, met OB55 als onderbord, en nog een “Uitgezonderd ontheffingshouders” onderbord.

Het gaat om deze weg, die ik nu gemapped heb als;

traffic_sign=C12,OB55,OB "uitgezonderd ontheffingshouders"
motor_vehicle=no
agricultural=yes
mofa=yes
moped=yes
permit=yes

Mijn vraag gaat over dat laatste onderbord, dat ik op de wiki niet terugvind. Ik heb twee vragen:

1. Hoe zet je onderborden zonder bekend id in de traffic_sign tag? In taginfo zie ik verschillende aanpakken, zoals C12,"uitgezonderd ontheffinghouders", C12,uitgezonderd ontheffinghouders, C12,OB["uitgezonderd ontheffinghouders"], C12,OB "uitgezonderd ontheffinghouders", maar niets komt zo vaak voor dat er concensus lijkt (en ik kan op de wiki ook geen aanbevelingen vinden). Ik ben nu maar voor de laatste optie gegaan, ,aar ik zie dat bijv in België vrij consistent de aanpak met blokhaken (GIV[uitgezonderd xxx]) gebruikt wordt.
  2. Hoe vertaal je “uitgezonderd ontheffinghouders” in access tags? Ik ben nu voor permit=yes gegaan (hoewel een ontheffing en een vergunning natuurlijk niet precies hetzelfde zijn, is het voor dit doel denk ik afdoende). Ik heb ook access=permit overwogen (omdat die op de wiki gedocumenteerd is), maar permit=yes is consistenter met bijv agricultural=yes voor het andere onderbord (maar key:permit bestaat op de wiki niet, hij wordt volgens taginfo wel 16 keer gebruikt).

12 posts - 5 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/hoe-c12-uitgezonderd-ontheffingshouders-te-taggen/102094