Je rijdt op een OSM highway dwars door een tree, forest, building of ditch, want

Ik kan het niet laten om tijdens mijn maxspeed projectje ook te kijken naar de nodes die de way vormen. Ik zie graag dat die op het midden van de fysieke weg liggen. Dat valt gemiddeld niet mee. Erg vaak wordt een flauwe bocht door 1 node gemarkeerd terwijl een node net voor de bocht en een na de bocht het midden aanhoudt. Zeker in het buitengebied zijn er volop ‘grote-stappen-snel-thuis’ wegen.

Ik schuif dus nodes op hun plaats en voeg er zonodig toe, kijkend naar de luchtfoto. Tegelijk zie ik natuurlijk de zwarte lijntjes van de PDOK kaarten die wel degelijk nauwkeurig de randen van de highway aangeven,

Heeft er al ooit iemand bedacht dat als een node alleen op de map staat omdat hij op een highway ligt dat hij dan thuishoort midden tussen de lijntjes van de NDW? Ja ik dus, handmatig.

Kan iemand mij ‘NDW-of-zo importer’ maken vergelijkbaar met de BAG importers die we al hebben? Zo van; ik selecteer 1 highway en bam, hij ligt nauwkeurig goed. Da’s aanzienlijk minder ambitieus dan het vervangen van de hele basiskaart.

10 posts - 4 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/je-rijdt-op-een-osm-highway-dwars-door-een-tree-forest-building-of-ditch-want/105010