JOSM: snappen/aansluiten bij wijzigen polygoon

Hallo,

Als ik in JOSM een polygoon wil aanpassen, dan gaat dat het makkelijkst (vind ik :wink: ) door de nodes beet te pakken en te slepen naar waar ik ze wil hebben, of dmv het kruisje een nieuwe node toe te voegen en die te slepen naar waar ie moet zijn. Alleen als ik daarbij bijvoorbeeld wil aansluiten op een bestaande node, dan snapped JOSM daar niet naar toe (bij het tekenen van een nieuwe doet ie dat wel, erg prettig).

Een voorbeeldje van waar ik op doel is dit soort dingen: Way: 108802719 | OpenStreetMap
Dit stukje bos zou eigenlijk met z’n twee zuiderburen aan elkaar gesnapped moeten worden. Nou kan ik wel heel ver inzoomen, en de nodes handmatig zo dicht mogelijk bij elkaar leggen, maar da’s natuurlijk niet netjes. Netter zou zijn als er 1 node van gemaakt word.
Voorbeeld is misschien niet zo goed, omdat de drie vlakken eigenlijk samengevoegd moeten worden, maar het gaat even om het principe.

Is er een manier om JOSM dat wel te laten doen? of misschien achteraf de nodes samen te voegen of zo? Ik heb lopen zoeken, maar kon hier alleen wat github-opmerkingen over vinden, die het niet lijken op te lossen. Kan natuurlijk ook dat ik 't verkeerd doe en er een betere methode is om een polygoon aan te passen (overigens is waar ik hier op doel geen klusje voor de PolygonCutOut plugin), ik ben nogal gewend aan GIS applicaties - en dan is JOSM best even wennen :smile:
Of dat ik verkeerd zoek, dat kan ook nog :smile:

16 posts - 8 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/josm-snappen-aansluiten-bij-wijzigen-polygoon/7561