Ik heb gisteren Drouwenerzand wat bijgewerkt nadat ik afgelopen weekend had geconstateerd dat er wat wegen misten.
(Zie Changeset: 143014755 | OpenStreetMap)
Hierbij heb ik aan elkaar grenzende bosvlakken samengevoegd. Op de voormalige grenzen liggen paden en die heb ik dus als pad ingetekend op basis van AHN.
Nu zijn er ook nog bosvlakken die niet aan elkaar grenzen omdat ze gescheiden zijn door een pad. De randen hiervan komen redelijk overeen met de BAG.
Ik heb een paar vragen:
- Is het redelijk om grenzende bosvlakken samen te voegen zoals ik heb gedaan?
- Is het redelijk om bosvlakken gescheiden door een pad samen te voegen?
- Hoe kan (2) handig worden gedaan in JOSM?
Mijn mening is
- Ja, behalve als er sprake is van verschillende boomsoorten en dit ook getagd is. Het grote vak moet wel conceptueel één bos blijven. Op het moment zit er een lange smalle sliert aan een van de bosvlakken - om het drouwenerzand heen. Als ik het bos een geheel zou maken zou ik die apart houden want het voelt niet alsof het bij het bos hoort.
- Ja, zolang het om een bospad gaat. Als het pad verhard of breed is vormt het wel een redelijke fysieke scheiding
- Wat ik nu heb bedacht is bij beide uitendes van het pad een “brug” vormen tussen de twee gebieden. Dan de gebieden en bruggen samenvoegen tot één MP, en vervolgens het midden verwijderen, maar dan blijft het een MP met enkel een outer.
15 posts - 7 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/landuse-rond-bospaden/105252