Jeg prøver å legge inn endringer i kollektiv-tilbudet.
Som en test har jeg klart å utvide T-bane linje 2 fra Ellingsrudåsen til Ahus. I det tilfelle brukte jeg et eksisterende stopp for Ahus slik at jeg ikke behøvde å opprette et nytt stopp, men bare utvide JourneyPattern og TimetabledPassingTime. Det ser ut til å virke fint, OTP tar med det nye stoppet når det er relevant.
Jeg har så forsøkt å legge inn et nytt stopp (altså ikke gjenbruke ett som finnes fra før). Har gjort dette ved legge til nye entries i _stops.xml (PassengerStopAssignment og StopPlace). Når jeg bruker det nye punktet i testen over så virker ikke lenger routing.
Så det jeg lurer på er om jeg også må legge det nye stoppet inn i OSM for at OTP-routingen skal virke? (Tenker å bruke osmosis til dette.) Og burde jeg heller legge det nye stoppet inn i _RUT_shared_data.xml og ikke _stops.xml?
For ordens skyld, dette er til internt bruk, så ingen planer om å pushe endringer til OSM.
2 posts - 2 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/legge-til-planlagte-stopp-og-ruter/9516