Zie de paal in het midden van het plein in Arnhem (is niet veel hoger dan op de foto te zien is), wat door de Gelderlander wordt omschreven als een “modulaire lichtmast met bewegingssensor voor tellen passanten”
Er is verschil van inzicht of dit getagged moet worden als man_made=mast + tower:type=lighting
of gewoon highway=street_lamp
Naar mijn mening valt dit gewoon onder de categorie highway=street_lamp
gezien de bij tower:type=lighting
staande opmerking " This does not include street lights, even if they are larger.
Dit lijkt wat te conflicteren met de opmerking daarboven: E.g. lighting for stadiums public places, floodlights, and large headlight masts
Voor mij is een publiek toegankelijke plek (public place) niet het zelfde als de openbare ruimte (public space)
Naar aanleiding van deze discussie werd ik gewezen op een foto in tower:type=lighting
, van een lichtmast op een plein voor een gemeentehuis.
Deze foto was samen met een andere (van een mobiele verlichtingsinstallatie die niets met een hoge mast te maken heeft) veel later toegevoegd dan het toevoegen van de definitie.
Die twee heb ik vervolgens verwijderd, voorzien van een uitgebreid comment op de discussiepagina waar ik enkel een simpel “dank je voor je edit” van een user kreeg in mijn mailbox. Geen verdere discussie.
Dus de volgende drie punten staan ter discussie:
-
man_made=mast
+tower:type=lighting
ofhighway=street_lamp
+support=mast
? - Is mijn onderscheidende interpretatie publieke plek vs openbare ruimte zoals op de discussiepagina correct?
- Zijn de twee foto’s correct door mij verwijderd of moeten ze toch terug?
De bewuste lichmast
De uit het wiki verwijderde foto’s (zie originelen)
5 posts - 4 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/man-made-mast-of-highway-street-light/99455