Re: Extra functionaliteit middels een actualiteitsveld in OSM mogelijk?

Naar aanleiding van changeset: Changeset: 133886605 | OpenStreetMap Vraag ik mij af of er een actualiteitsveld in OSM aangemaakt kan worden. In bovenstaand voorbeeld zou je kunnen bedenken dat er automatisch een !-teken geplaatst kan worden op het object, bij voorkeur gekoppeld aan een begin- & eind-datum. Het nut hiervan: Diegene die OSM gebruiken als route planner zien dan in bovenstaand voorbeeld dat deze parkeergarage voorlopig NIET gebruikt kan worden, waardoor een gebruiker VÓÓR het daadwerkelijke ritje niet op plaats van bestemming voor onaangename verrassingen komt te staan, zoals niet je auto kwijt kunnen … Andere voorbeelden zijn te bedenken m.b.t. wegwerkzaamheden, tijdelijk gesloten andere gebouwen enz.

Omdat ik een te nieuwe ‘mapper’, zelf vindt mij meer een ‘verkenner’ hier heb ik deze vraag eerst bij A67-A67 via mail neergelegd:
Met zijn geniale response: “ De correcte tagging voor tijdelijke verboden werkt met access:conditional. Helaas ondersteunen de eenvoudigere navigatiesystemen conditionele tagging niet of niet goed.

In dit geval zou de correcte tag iets zijn als access:conditional = private @ (2023 Mar-2023 Oct).”

Ik ben benieuwd hoe anderen reageren op bovenstaand voorstel.
Mijn motto: “Alleen kom je ergens snel, met een groep kom je echter CORRECT verder !”

25 posts - 6 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/re-extra-functionaliteit-middels-een-actualiteitsveld-in-osm-mogelijk/97169