Jag använder Notes för att besöka platser jag inte sett förut och på vägen löser jag en del som inte längre är värda en “survey”. Ibland hittar jag dock Notes som är svåra att tyda och som jag misstänker aldrig kommer bli lösta. Då det inte är klart för mig om någon i Sverige läser kommentarer på slumpmässiga anonyma Notes så undrar jag om det vore en idé att ha en tråd här där man kan komma till slutsatsen att det är rätt beslut att stänga en Note.
Ett exempel är Note: 2418862 | OpenStreetMap texten är enligt Google Translate “Party medical equipment” numret skulle kunna vara ett Stockholmsnummer men jag hittar det inte på Internet. Frågan blir om det är värt att åka dit för att kolla upp eventuella företagsskyltar eller ska Note:n bara stängas som skräp då det finns stora mängder Note:s som är värda ett besök.
Låter det som en bra idé? Är det någon som är intresserad och känner att de har tid för att delta i en sådan tråd? Finns det bättre idéer kring att stänga gamla (och nya) Notes som tjänat sitt syfte?
3 posts - 3 participants
Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/stora-notes-traden/102898