Taggen van stacaravans en chalets

Ten tijde van de eerste BAG imports hadden sommige Gemeenten, overijverig, ook allerlei huisjes-parken ingemeten. Een deel daarvan bleek later “roerend goed” te zijn en verdween weer uit de actueel-bestaande BAG. Zal nog wel in BAG Historie zitten. Het betreft vaak sta-caravans en chalets. Een voorbeeld dat ik goed ken is Camping Het Lorkenbos, Otterlo. Zie bijv OSM Buildings (links) vs BAG uit OpenTopo (rechts) vs:

Ik heb begrepen dat de tag building=static_caravan hiervoor gebruikt kan worden. Misschien ook building=chalet, hoewel dat onderscheid soms dun is. Denk dat onder een sta-caravan in theorie nog wielen zitten, maar de meesten die ik ken zijn nooit van hun plek geweest. De Chalets op Lorkenbos staan dus ook niet in de BAG. Het betreft hier jaarplaatsen, zonder eigen grond, met alle standaard aansluitingen gas, elektra, TV. Eigenlijk is het “goed” daarmee “onroerend” geworden. Een aantal zijn wel getagged als building=static_caravan, geen als chalet.
In feite zou je een overkoepelende tag voor ‘recreatiewoning’ moeten hebben. Ik weet het niet goed. Of alles toch als static_caravan aanmerken? Een achtergrondreden is wanneer je BAG Panden met OSM Buildings op een kaart combineert. En/of dat deze niet verdwijnen uit OSM bij nieuwe BAG import.

8 posts - 4 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/taggen-van-stacaravans-en-chalets/8727