« Tous corps d'états » (à la fois serrurier, plombier, électricien, etc.)

Bonjour,
Je ne sais pas comment mapper une entreprise qui fourni des services dans de nombreux domaines.
Sur la vitrine d’une d’entre elles, on peut lire « Tous corps d’états, serrurerie, plomberie, vitrerie, électricité, volet roulant, rénovation ».
L’entreprise a bien un code NAF (par exemple 43.32B) mais ça ne correspond pas nécessairement à toutes ces activités.
Une idée de la meilleur manière de procéder ?

Bonjour, on cherche donc du second oeuvre,

C’est un peu à côté peut être mais cela me fait penser à https://wiki.openstreetmap.org/wiki/FR:Tag:craft%3Dbuilder

Bonjour,

C’est une excellente question! Il faudrait regarder dans les valeurs de taginfo à la clé craft parce que craft=builder, on est clairement sur du gros oeuvre.

1 Like

oui je sais, c’est la liste des tags dans la box « voir aussi » qui me fait penser à cela :

Talk:Key:craft - OpenStreetMap Wiki

I can’t find a tag for a small company doing renovation works, for example renovating an apartment: replacing floor, insulating, plastering walls and ceiling, painting, renovating electricity and plumbing. What about craft=renovation, craft=renovation_works or craft=all_trades_work? –Oligo (talk) 13:56, 28 July 2013 (UTC)

Your problem is a global problem. In this time crafts get new forms. Many small company does more than one craft.

• We can tag it in the form craft=painter, carpet_layer, mason, electrican, plumber. In this example, all professions are included, but it is not clear which is the main occupation.

MaZderMind gave me an other kind of alternativ tagging.

• craft=painter (which is the main occupation)
  • craft:carpet_layer=yes
  • craft:mason=yes
  • craft:electrican=yes
  • craft:plumber=yes

In that example i have seen a painter who makes also other crafts.

When combinations are common, but we can also use a new notation.

• craft=renovation_works

Then we should also well described in the wiki to use only one expression.

So, in germany, most shoemaker also make are keymaker.

• craft=shoemaker
  • craft:keymaker=yes

or a keymaker who repair olso shoes.

• craft=keymaker
  • craft:shoemaker=yes

Im trying to make a update for the preset heritage. Also I try to find pictures to discibe more crafts in the wiki. –Gisbert 08:15, 23 August 2013 (BST)

J’ai regardé les valeurs et combinaisons sur taginfo (org et fr), et l’utilisation de craft:xxx=yes semble très anecdotique. Pour l’instant, je vais donc suivre ce qui semble être la tendance et utiliser craft=xxx;yyy;zzz.