Wat is mapper @padvinder aan het doen?

Mijn oog viel op wijzigingen van mapper @padvinder rondom de v/m NAM locatie aan de westkant van de Meerpolder bij Stompwijk. Het gehele NAM-terrein is gesaneerd en opnieuw ingezaaid met gras. N.a.v. wat ik kon waarnemen op 16 maart 2024 heb ik de situatie op OSM bijgewerkt. Zie: OpenStreetMap
Aan de westkant is er weer een pad ingetekend dat er volgens mijn waarneming niet meer is, alhoewel je natuurlijk met b.v. landbouwvoertuigen door het gras kunt rijden, etc… Aan de oostkant liep nog een klein stukje van de v.m. NAM-weg die aansloot op de Middelweg, maar nu zijn er stukjes bijgetekend die er niet meer zijn. Toevallig of niet, wat bijgetekend is, volgt exact wat op de door de mapper gebruikte ESRI beelden te zien is… Voor de zekerheid zal ik een dezer dagen ter plaatse alles nog eens bekijken. Alle comments bij de changesets zijn non-informatief en gelijkluidend, zoals ‘details omg Stompwijk’, ‘details omg Vianen’, etc.

Gezien het giga-aantal edits dat @padvinder momenteel aan het uitvoeren is in een groot deel van Nederland, betwjfel ik sterk dat alles ‘on the ground’ gecontroleerd is en maak me zorgen dat hier grootschalige ‘armchair mapping’ gaande is.
Wat te doen in deze situatie? Ik heb geen contact opgenomen en het heeft m.i. ook weinig zin om alleen de door mij waargenomen issues bij het v.m. NAM-terrein bij hem aan te kaarten.

13 posts - 8 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/wat-is-mapper-padvinder-aan-het-doen/111233