Water met veel bruggen opknippen?

Ik map momenteel veel water, waaronder van die hele lange sloten langs wegen met heel veel huizen erlangs die allemaal toegangen over het water moeten hebben, vaak aan weerszijden van de weg.
Als ik de sloot als één water teken, moet ik bij ieder huis een oprit met een brug mappen, vaak zelfs twee, die allemaal niet toegankelijk zijn. Doe ik dat niet, dan lijkt de weg tussen twee sloten te liggen met allemaal huizen erlangs waar je niet bij kan komen. Dat is niet realistisch.

Sommige toegangen zijn echte bruggen, maar veel zijn meer een plak beton waar het water nog onderdoor kan, of er ligt een betonnen buis waar zand en grond overheen gekieperd is.

Bij een naamloze niet bevaarbare sloot doe ik het nu meestal zoals ik het op de satelliet zie: de stukken water tussen de bruggen mappen. Op de kaart lijkt het dan nog steeds een lange sloot. Ik hoef dan niet bij elke waterovergang vast te stellen of het een brug of een duiker of iets ertussenin is. En dan bijhouden of het nog wel klopt natuurlijk, want het verandert doorlopend.

Of doen jullie dat anders?

12 posts - 3 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/water-met-veel-bruggen-opknippen/96884