Wetland marsh vs wet_meadow

Ik kwam recent hier een gebied tegen waar onterecht veel wetland=swamp was gebruikt ipv alternatieven zoals wetland=marsh, wetland=reedbed, wetland=wet_meadow. Ik heb wat correcties gedaan maar ik twijfel erg over het gebruik van marsh vs wet_meadow.

Neem als voorbeeld eens onderstaande rode gebied. Volgens de BRP wordt dit gebied niet voor agrarische doeleinden gebruikt. Het zou dus niet voor landuse=meadow classificeren als het goed is. Is wetland=marsh hier dan goed of is wetland=wet_meadow beter?

Anders gezegd, als het niet in de BRP staat als zijnde landbouw gebied is het dan altijd wetland=marsh ipv wetland=wet_meadow? Dat zou betekenen dat in het gebied op de foto veel gebieden als marsh geclassificeerd kunnen worden. De helder groene gebieden zou ik dan weer als natural=grassland taggen.

Overigens zegt wikipedia:

Debate exists whether a wet meadow is a type of marsh or a completely separate type of wetland.

Op het oude forum is er als een discussie over geweest maar zonder echt duidelijk antwoord.

7 posts - 4 participants

Read full topic

Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/wetland-marsh-vs-wet-meadow/9301