Wheelchair - dojazd do obiektu, czy obsluga obiektu (biletomaty, bankomaty. kasy samoobslugowe w marketach itp)

W every door jest mozliwosc oznaczenia, czy jakis obiekt jests dostepny dla osob na wozku i zaczalem sie zastanawiac nad jedna kwestia, bo nie jest to napisane wprost w wiki.
Czy dajac wheelchair=yes, to chodzi o dojazd do obiektu (odpowiedni chodnik itp), czy tez chodzi takze o mozliwosc obslugi takiego obiektu przez osoby na wozku.
W przypadku wiekszosci obiektow typu bankomaty, czy tez biletomaty, to dojazd jest na ogol dostepny dla wozkow, ale sama obsluga takich obiektow z reguly juz nie (ekran za wysoko, albo skierowany do gory).

Jest takze parametr wheelchair=limited, ale dla mnie osobiscie, nie daje mi to informaacji, czy to chodzi o dojazd, czy tez o obsluge.

Przykladowo, widzialem bodajze na dwoch dworcach PKP, kasy dla osob na wozku (okienko umieszczone bardzo nisko) i w takim miejscu mozna spokojnie dac wheelchair=yes, ale jak w przypadku pozostalych dworcow? Niby mozna wjechac na dworzec, dostep do toalet jest, ale np kasa umieszczona jest na wysokosci np 130 cm, co mi sie wydaje, ze dla osoby na wozku, moze stanowic problem.

Sa moze na osm jakies osoby korzystajace z wozka inwalidzkiego na codzien? Chetnie bym sie dowiedzial, co one sadza na ten temat.

4 posts - 3 participants

Read full topic


Ce sujet de discussion accompagne la publication sur https://community.openstreetmap.org/t/wheelchair-dojazd-do-obiektu-czy-obsluga-obiektu-biletomaty-bankomaty-kasy-samoobslugowe-w-marketach-itp/9320